Tēlu raksturojumi
Ieva Ezerlauka – Ezerlauku mājas saimniece, atraitne.
Iemīļots Blaumaņa tipāžs. Sieviete pilnbriedā ar diezgan sen zaudētu iespēju aktīvi ļauties mīlestības un kaisles piedzīvojumiem. Tērpu māksliniece akcentējusi gaišo prieka un juteklības rakstura pusi, kurš plūst pāri par dzīves realitātes pelēko dominanci. Slānis uz slāņa katrā krokā slēpj vilinošu, dekadentiski atbrīvotu personību, pretstatā varones šaurajai sadzīviskās realitātes eksistences prioritātei. Karalisks majestātiskums patiesi latviskai apburošas sievietes pievilcībai, lielisks piemērs alkām un trauksmei, kas padara latviešu sievietes par skaistākajām sievietēm pasaulē. Krāsu salikums apliecina, ka teiciens “piens un asinis” ietver sevī arī glamūrīgi krēmīgu emocionālu kodu, kurš vērotājam sniedz negaidīti spēcīgu estētisku pārdzīvojumu un valgumu acīs…
Kostīma māksliniece: Una Berzina
Modele: Daiga Gaismiņa
Rūdolfa Blaumaņa joku luga: #NoSaldenāsPudeles
Režisors: Juris Rijnieks
Foto: Ieva Makare
Marija Ezerlauka – Ezerlauku saimnieces meita, “ļaudīs laižama manta”, kā teikts lugā – un ir jau arī laiks – 24. gads!
Kostīmā akcentēts raksturīgais smalkums un trauslums, sieviešu līdztiesības ideju nesējām gadsimta sākumā. Šī princese ir pašapzinīga un strauja, taču, kā redzam tērpa līniju rakstā, drīzāk lūzīs, nekā lieksies pretējā dzimuma priekšā. Saprast, kas notiek viņas sirdī var tikai viņa pati, nevis cietpaurainie nesaprašas – vīrieši.
Kostīma māksliniece: Una Berzina
Modele: Madara Melne -Tomsone
Rūdolfa Blaumaņa joku luga: #NoSaldenāsPudeles
Režisors: Juris Rijnieks
Foto: Ieva Makare
Auce
Jaukākais un tautiskākais personāžs Blaumaņa darbos. Tās raksturs izpaužas saulaini dzeltenā tērpā, kas izstaro ugunīgu temperamentu un tikumisku tīrību. Darba tikums kā elegants lateksa preikšauts, uzrāda arī baudu, kādu katra latviešu sieviete slēpj sevī, dodoties veikt ikdienas pienākumus.
Kostīma māksliniece: Una Berzina
Modele: Līga Zeļģe
Rūdolfa Blaumaņa joku luga: #NoSaldenāsPudeles
Režisors: Juris Rijnieks
Foto: Ieva Makare
Pičuks
Tērps veidots ar tendenci tērpam augt. Ja šobrīd tas ir Pičuks, tad drīz vien būs jānēsā savs pilnais vārds – Pēteris Rudzītis. Tērps elpo un brīvi krīt pār Pētera glīto augumu, kurš to arī pieprasa kā karstasinīgs latviskās sēklas un dzīvesdziņas ražotājs.
Kostīma māksliniece: Una Berzina
Modelis: Mārtiņš Počs
Rūdolfa Blaumaņa joku luga: #NoSaldenāsPudeles
Režisors: Juris Rijnieks
Foto: Ieva Makare
Mārtiņš – darba vadītājs Ezerlaukos.
Kalpa loma ir tumšā puse Mārtiņa ceļā uz savu laimi, tāpēc tērpā mēs redzam viņa dvēseles īsto krāsu – tīrs balts jauneklis ar perfekcionisma iezīmēm. Dabisks linu materiāla lietojums sasaucas ar mūsdienu dzīves prasībām pēc dabiskuma un patiesības un bez muldēšanas. Mārtiņš ir mazrunīgs personāžs.Asie vaibsti raksturā vainagojas austrumnieciskā cepurītē, ļaujot nojaust gandrīz vai Islāmiskas saknes viņa personībā.
Kostīma māksliniece: Una Berzina
Modelis: Ivars Kļavinskis
Rūdolfa Blaumaņa joku luga: #NoSaldenāsPudeles
Režisors: Juris Rijnieks
Foto: Ronalds Blūms
Taukšķis – kalps Ezerlaukos.
Jebkuru laiku populistu mērķauditorija. Tērpā redzams nepārprotams latvju ganiņa tēls, kurš nostāvējis, kā Blaumanis saka “siltās pēdās un lauka” teju visu mūžu. Vissena derēbju kārta pauž nemainīgu raksturu ar svēta un ideoseksuāla tipa iezīmēm. Kaut arī biezās, unikālās adītās bikses nepiestāvētu paša bēru gadījumā, tomēr tās labi raksturo personāžu, kurš pats par sevi saka, ka “grib nomirt puisī”.
Kostīma māksliniece: Una Berzina
Modelis: Maris Bezmers
Rūdolfa Blaumaņa joku luga: #NoSaldenāsPudeles
Režisors: Juris Rijnieks
Foto: Ronalds Blūms
Krišs. Kalps – nemiera cēlājs Ezerlauku saimē.
Tērpā diezgan veikli noķerta Blaumaņa ironija par cīnītāja tēlu, kurš mums saprotams frāzē – “vēl nāks piektais gads”. Kolorīto krāsu gammu, kas sastāv no visiem iespējamajiem primitīvi pastorālajiem elementiem, vainago atmodas darbinieku fascinējošā blondo matu kodaļa zem īsta proletārieša cepures. Vārdu salikums un tā laika žurnāls “Jauna Gaita” diezgan burtiski iezīmē sociālas idejas virzību, kuras atspogulļojums Kriša ķermeņa valodā liecina, ka tā laika gaitā sāks pamatīgi klibot..
Kostīma māksliniece: Una Berzina
Modelis: Ainārs Ančevskis
Rūdolfa Blaumaņa joku luga: #NoSaldenāsPudeles
Režisors: Juris Rijnieks
Foto: Ieva Makare
Lavīze, saimnieces Ievas māsa, saimniecības vadītāja
Jauks, jautrs, kontrastējošs, žilbinošs personāžs. Liktens līniju samezglota būtne, kas nes mājas sainiecības darbu nastu. Tērpā risināta laikmetu likteņa un citu kataklizmu sadursme sievietes mūžā, raisot asociācijas ar pasakas elementiem, laikmetu griežiem un citiem asiem priekšmetiem, kuri ir Lavīzes ikdiena.Nesot visu šo pārdzīvojumu gūzmu, tērpa interpretācijā redzam, ka katra sieviete, vēloties apdarīt neapdarāmo, kā arī apspiest neapspiežamo, beigās īsti nesaprot, kas viņa ir – sieviete, vīrietis, vai kāda cita sociāli determinēta transpersona, kura taču arī grib mīlēt un ļauties dzīves baudām.
Kostīma māksliniece: Una Berzina
Modele: Zane Daudziņa
Rūdolfa Blaumaņa joku luga: #NoSaldenāsPudeles
Režisors: Juris Rijnieks
Foto: Ronalds Blūms
Rindēns – pagasta tiesas priekšnieks, precinieks, katras latviešu sievietes sapnis.
Kostīmā akcentētas bieza rakstura pazīmes. Biezs, bagāts un noslēgts raksturs. Specīgais raksturs iezīmējas arī kažokādas imitācijā. Nenoteiktā mīlestības situācija personāža dzīvē neatņemami savienojas komplektā ar galvas segu un trauksmaini enerģisko matu ērkuli. Kaut arī ir vasara, viņš vienmēr gatavs mainīgiem laika apstākļiem.
Kostīma māksliniece: Una Berzina
Modelis: Juris Lisners
Rūdolfa Blaumaņa joku luga: #NoSaldenāsPudeles
Režisors: Juris Rijnieks
Foto: Ronalds Blūms